Tuesday, 8 November 2022

Maleakhi 3:19-24 (Alk:Maleakhi 4:1-6) Bahan Sermon Evangelium HKBP Resort Kisaran Minggu, 13 Nopember 2022 Naeng Ro ma Ari ni Jahowa

 

Bahan Sermon Evangelium HKBP Resort Kisaran

Minggu, 13 Nopember 2022

Naeng Ro ma Ari ni Jahowa

Maleakhi 3:19-24 (Alk:Maleakhi 4:1-6)

 

I. Patujolo Ni Turpuk

Buku Panurirang Maleakhi ima buku parpudi di di Bibel Padan Na Robi alai godang do barita na pinasahat na tu hita angka na porsea. Maleaki lapatanna “ na si nuru ni Debata”. Lapatanna ia barita na pinasahat ni panurirangon ndang sian dirina alai sian Debata do barita i. songon na si nuru ni Debata ibana, satia do ibana  diparsuruan  i. Sian sejarah ni ngoluna dipabotohon ibana do halak Jahudi na tinggal di Jehuda dung sidung uhum ni Debata tu bangso Israel di habuangan i. Jala dison ma tingki panurirang I mangula jala barita na binaritahin ibana asa bangso I porsea muse tu Debata alai dibagasan hasatiaon  tu padan naung dipabotohon Debata tu bangso I (Mal 2:4-5). Angka pamujion dibagasa joro unang ma diuka sian roha na so ias, ai ndang dihalomohon Debata tangiang dohot pamujian na so tutu. Unang ma mar Debata sileban (Mal. 2:10-12), unang ma adong na sirang parsaripeonna (2:13-16), unang ma manangko hepeng ni bagas joro nang parpuluhan pe songon i, ai Debata do nampuna I sude. Alani, molo diula do I sude ingkon na porsea situtu do tu Debata. Jala on do na binaritahon ni panurirang Maleaki asa unang diboan nasida bangko-bangko ni hajolmaon molo tung mulak nasida sian habuangan Babel tu Jerusalem. Asa mangolu ma nian bangso I songon bangso naung pinillit ni Debata asa diari haroro ni Tuhan I, gabe ari las ni roha I di dibangso I nang di sude angka na porsea tu Debata. Songon barita na pinasahatna di turpuk on, diari haroro ni Tuhan I marlas ni roha ma sude angka na porsea di Ibana. 

II. Hatorangan Ni Turpuk

            1) Jambar ni Halak na porsea di Haroro ni Tuhan i

            Diayat 19 I mansai tangkas do dipaboa panurirang Maleaki taringot jambar ni halak na mangulahon hajahaton. Pola do ditudoshon songon durame na hona tutung na so adong be tading manang aha. Lapatanna ia angka na so olo paubahon rohana sahat di ari haroro ni Tuhan i, uhum do na gabe jambarna. Ingkon hona uhum ni Debata do angka na mangalo tu Debata jala ndang tagamon adong na tading. Alai, molo angka na porsea I, ima na mabiar tug oar ni Debata Jahowa, nasida na tigor rohana, na so marroha pangansi, nasida na marholong ni roha, jala nasida pasangap Debata. Songon parbinsar ni mataniari hatigoran I dipeop rohana jala dipamalum Debata do angka habongna na loja mangulahon patik i. Bahwa akan ada pemulihan yang diberikan Allah bagi orang setia pada kebenaran Allah. Pemulihan yang dilakukan oleh Allah memberikan sukacita yang besar bagi orang percaya. Songon na digombarhon dibagasan turpuk on ima songon anak ni lombu na haruar sian bara. Las ni roha bolon do na jumpang hita diari haroror ni Tuhan I molo satia hita di Debata. Orang dpercaya yang telah dipulihkan Allah akan menginjak-injak orang berdosa yang sudah menjadi abu. Hatuaon do na dipadanhon Debata tu angka na porsea di Ibana alai uhum do dijalo ni halak na so satia dipatik dohot uhum ni Debata.

            2). Siparadeon Manomunomu ari ni Tuhan i. Aha do na masa di ari Tuhan I jala andigan do tingki haroro ni ari ni Tuhan i? On do na jotjot gabe sungkun-sungkun di hita. Alai dibagasan turpuk on didok panurirang Maleakhi do, andorang so ari ni Tuhan i, na ro ma sahalak panurirang ima si Elia na gabe patujolo ni  haroro ni Debata. Haroro ni panurirang Elia martudutudu ma on tu Johanes Pandidi di Padan Na Imbaru (Mat. 11:7-14) ima na mamboan barita ni hasintongan ni Debata. Jala ibana do na gabe sitotas dalan di haroro ni Jesus Kristus tu portibion (mempersiapkan jalan bagi Mesias ). Jala ari ni Tuhan i na dibaritahon panurirang Maleaki nunga masa i di haroro ni Kristus tu portibion marhite hatutubuNa jala na ro ma Ibana muse paduahalihon. Alai, taingot ma ari ni Tuhan holan Debata do na umbotosa. Alani do, saleleng maimaima bangso I nang angka na porsea ingkon do tongtong diparade dirina laho manomu ari ni Tuhan I, ima na pinasahatna diayat 24 i. Marhite angka panghobasion ni panurirang na mamboan soara hamubaon ni roha tu angka bangso asa mulak mananda Tuhan i jala ndang hona uhum di ari na parpudi i. disoarahon do asa tongtong mangarade angka na porsea managam haroro ni Tuhan I marhite na mansohot mangulahon na jat alai mulak tu Dalan ni Debata.

III. Sipahusorhusoron

            Ndang adong na umboto andigan haroro ni Tuhan I alai manang sadihari pe I, ingkon do rade hita manomu ari ni Tuhan i. Haroro ni Tuhan I na paduahalihon ido na tapaima sahat tu bagasan tingki on. Jala laos I do disoarahon turpuk on tu hita angka na porse tu Ibana asa di namanagam hita di haroro na I ingkon barani do hita manaluhon hajahaton ni portibion (Rom.12:2).  Alani do, marhite turpuk on dijou do hita asa managam ari ni Tuhan I hita dibagasan ulaon dame dohot las ni roha. Dipaingot Debata do hita asa mulak hita mandapothon Tuhan I. Ari ni Tuhan I ima mangalehon panghirimon asa unang tubu angka biar ni roha tu angka namangulahon na denggan jala tu angka na mangulahon hajahaton naeng marhamubaon ni roha. Alani, tatagam ma haroro ni Tuhan dibagasan panghirimon dohot haporseaon tu Debata. Ai parasiroha do Debata marhitehite Jesus Kristus AnakNa I naung rot u portibion. Amen.

BAHAN SERMON HKBP RESORT KISARAN Tu Minggu 27 Nopember 2022 MINGGU ADVENT I TOPIK : RAJA NI HADAMEON NA NAENG RO I Ev. Jesaya 11:1-10

 

Bahan sermon HKBP Resort Kisaran

Tu Minggu 27 Nopember 2022 Minggu Advent I

TOPIK : RAJA NI HADAMEON NA NAENG RO I

Ev. Jesaya 11:1-10

I. Patujolo

Tongon di tano Babel do bangso Juda dipasahat si Jesaya barita on. Lungun situtu dihilala ala naung lengse Jerusalem dohot Bagas Joro na badia pinajongjong ni raja Salomo na tarbarita i. Nunga maheu be luhut nasida ala naung mago sude na tau sihalashononna. Isara hau,nunga rumpak bangso i ala naung tartaban di tano na leban. Lea nasida ala ingkon mangolu dao sian bonapasogit. Di taon 586 andorang so hatutubu ni Kristus do masa i dibahen raja Babel, Nebukadnezar. Nunga lobi 2600 taon dung dipaboa si Jesaya hata ni Jahowa tu bangso Juda, alani ringkot situtu nuaeng taida lapatan ni hata i di ngolunta.

Dung tabege barita masa sian turpuk on jala dung tajaha angka pandohan na binaritahon ni si Jesaya, tung maol do gombarhononhon hinauli ni na naeng masa sipatupaon ni Tuhan i. Suhar ni naung hea masa do nilumbahon ni panurirangion i molo di pahombar tu harajaon dohot panggonggomion. Andorang di Jerusalem dope bangso i nunga godang bangkit raja dohot panuturi di tongatonga nasida. Tarhirim do bangso i di panggomgomion nasida ala so hombar tu patik dohot uhum ni Jahowa. Mangahut tu diri na be do angka partogi ni bangso i. Di papeol uhum holan laho pamorahon dirina. Torop jolma marpogos digosagosa angka na gogo. Nang angka na sopot so marama so marina dohot angka na mabalu pe nunga marsingkor ala so adong na mangondihon. Hombar tu na masa i ma ro uhum sian Jahowa. Diloas ma bangso Babel laho manaban jala dibuang bangso i tu Babel. Ingkon taononnasida do na masa i asa olo mananda hadirion ni Jahowa jala asa muba sian parange naso unjur tu lomo ni roha ni Debata. Alai, marhite panurirangion on laos di paboa ma tu bangso i, ndang na dibolongkon Jahowa nasida di tano na leban i, alai naeng manjou nasida mulak tu dalan na sintong. Ala nunga dao partogi ni bangso i manimbil sian hasintongan, dipabotohon ma ndan na songon i na naeng ro i, i ma Mesias i. Ise do Raja i?

II. Hatorangan

1. Tunas sian tungko ni si Isai

Hot do habangsa ni si David di adopan ni Jahowa. Nang pe hira naung mago harajaon i sian pomparanna ala naung tartaban luhut nasida alai dilumbahon do tu nasida na ingkon ruar sada tunas sian tungkona jala marparbue sada tubis na tubu sian uratna. Nang pe naung marumpak harajaon i alai ndang laos mago ai martumbur do muse sada tunas sian i. Tunas na ruar i ma pahothon harajaon ni si David. Nang pe naung tarrimas Jahowa mamereng pangalaho ni angka raja na manghunduli habangsa ni si David, alai ndang gabe disosa Jahowa uariNa tu nasida. Nuaeng na gabe tandi i ma Jahowa sandiri pajongjonghon harajaon i.

2. Disonggopi Tondi ni Jahowa

Ndada holan huaso alai dohot do nang sahala harajaon i marhuraja di hadirion ni Raja i. Tondi ni Jahowa do na songgop tu ibana i do na sai marniula na manghamham: (a) manggohi hadirion, paiashon daging nang tondi; manguluhon ngoluna; (b) mamparbisuhi dohot mangajari; (c) mananda na masa di ngolu ni jolma; (d) mangalehon panuturion mananda na sintong; (e) huaso laho manguhum dibagasan hatigoran; (f) pangantusion di ngolu partondion laho mangulahon na hombar tu lomo ni roha ni Jahowa; (g) biar mida Jahowa di sude panggulmiton.

Tangkas do di padan na robi barita taringot tu raja na disonggopi Tondi ni Jahowa. Pandonganion ni Jahowa do apala lapatanna disi. Molo so didongani Tondi ni Jahowa sahalak raja sursar do pingkiran dohot pambahenanna songon na masa di ngolu ni si Saul. Alai, raja David dohot Salomo, ala didongani Tondi ni Jahowa nasida, marhasil do sude panghobasionna songon sada raja na manggomgomi di tonga ni bangso. Asa, molo di ibana do Tondi i, marlapatan ma, Jahowa do na mangarajai ngoluna, pambahenanna pe ingkon sai hombar ma tu lomo ni roha ni Debata. I do umbahen ndang adong biar di angka naung sinonggopan ni Tondi ni Jahowa tung ise pe diadopi marparkaro laho manghajongjonghon hatigoran.

3. Patupa ngolu na marhasonangan

Dung di bagasan hasintongan parsaoran ni jolma ginomgoman ni Raja i, hasonangan ma na ingkon daionnasida. Ndada holan parsaoran di hajolmaon alai dohot do nang di sude na tinompa ni Debata. Hira so siat do nian tu pingkiran pinaboa ni panurirang i, songon dia tagamon boi rap manjampal lombu dohot babiat? Na somal lombu do dipangan babiat, ai i do sipanganonna. Songon dia muse manggompang babiat di lambung ni hambing? Sude pandohan di ayat 6-8 ndada nipi manang holan anganangan sambing. Di porlak Eden, di panompaon ni jolma na parjolo i nunga hea masa i. Ndang masiallangan angka na tinompa i. Sonang do luhut masilului sipanganonna. Molo didok manjampal na marlapatan manggagat duhut manang ramba angka na tubu di porlak i do sude. Nang jolma na parjolo i pe sian parbue ni hau do sipanganon ni nasida. Asa singkop do diparade Debata di angka na tinompaNa i. Alai dung madabu tu bagasan dosa jolma i, gabe hurangan ma nasida.Pangalaosion di tona ni Jahowa do mambahen jolma i sai mauas jala male ala ndang sian hata ni Debata be hangoluannasida.

III. Panimpuli

Ia Mesias na pinarbagabaga ni angka panurirang di padan na robi, i ma Tuhan Jesus Kristus. Ibana do Raja, naung ro manopot pardangolan ni portibi on. Ibana do anak ni si David naung manghamonanghon hamatean marhite haheonNa laho manobus pardosa. Ibana do Anak ni Debata na gabe jolma ro laho pahothon hatigoran dohot hasintongan. Pardengganan do diboan Ibana tu portibi on. Dung masa hadameon i di tano on, ndang adong be sihabiaran. Dakdanak na metmet pe boi ma marmeam dohot ulok dari. Nang angka binatang i pe ndang masiallangan be. Di ayat 9 didok „ndang adong be na manjahati di dolok habadiaonku“, martudutudu tu Jerusalem manang Sion do i. Disi do bangso i ro marsomba mamboan angka pelean tu adopan ni Jahowa. I do di pangantusion ni halak Israel. Alai di angka na porsea di Jesus Kristus, ndang holan Sion be inganan habadiaon ni Jahowa. Didia pe tahe jolma i dung dijanghon Mesias, Raja hadameon i, ndang be manjahati roha nang pingkiranna.

BAHAN SERMON PARHALADO HKBP RESORT KISARAN MINGGU UJUNG TAON PARHURIAON, 20 NOPEMBER 2022 Nats : 1 Korintus 15 : 50 - 58 ALLAH MEMBERIKAN KITA KEMENANGAN OLEH YESUS KRISTUS

 

BAHAN SERMON PARHALADO HKBP RESORT KISARAN

MINGGU UJUNG TAON PARHURIAON, 20 NOPEMBER 2022

Nats : 1 Korintus 15 : 50 - 58

ALLAH MEMBERIKAN KITA KEMENANGAN OLEH YESUS KRISTUS

 

  Bagian ini merupakan penghujung dari pembahasan Paulus tentang kebangkitan orang-orang mati. Sebagian jemaat di Korintus menolak kebangkitan orang mati atau kebangkitan tubuh (15:12) karena mereka terpengaruh dengan pemikiran duniawi (15:32-33). Dari perspektif dualisme Yunani yang menganggap tubuh (materi) sebagai elemen yang buruk, kebangkitan tubuh memang sukar untuk dipahami, apalagi diterima. Mengapa sesuatu yang buruk kelak perlu dikembalikan lagi? Bagaimana tubuh seperti sekarang bisa cocok dengan dunia roh kelak?

  Jawaban Paulus terhadap persoalan ini cukup panjang (dari 15:1). Jawaban yang lebih spesifik dan konkrit mulai diberikan di ayat 35 Tetapi mungkin ada orang yang bertanya: Bagaimanakah orang mati dibangkitkan? Dan dengan tubuh apakah mereka akan datang kembali?). Realitas sehari-hari menunjukkan bahwa perubahan wujud (tubuh) sangat dimungkinkan (15:37-38). Allah sudah menyediakan tubuh yang khusus untuk keberadaan yang khusus pula, termasuk kemuliaan yang khusus bagi masing-masing tubuh (15:39-41). Hal yang sama berlaku pada tubuh kita. Dari Adam, kita mewarisi tubuh alamiah yang bisa binasa; di dalam Kristus, kita akan mendapatkan tubuh rohaniah yang kekal (15:42-49).

  Teks khotbah ini membawa uraian Paulus lebih maju selangkah. Ada pemikiran baru yang ditambahkan. Paulus menyadari kesulitan yang dihadapi oleh jemaat Korintus seputar kebangkitan tubuh. Memang sukar untuk membayangkan bahwa tubuh yang sekarang ini akan tetap ada sampai kita kelak berada di surga dengan dimensi rohaninya. Paulus mengamini pandangan mereka dengan berkata: daging dan darah tidak mendapat bagian dalam Kerajaan Allah dan bahwa yang binasa tidak mendapat bagian dalam apa yang tidak binasa (ayat 50). Ayat ini berbentuk paralelisme sinonim. Frasa daging dan darah sejajar dengan yang binasa, sedangkan Kerajaan Allah sama dengan yang tidak binasa. Yang ingin disampaikan adalah ini: tubuh kita yang sekarang, entah kita berada dalam keadaan hidup atau mati, memang tidak cocok untuk Kerajaan Allah. Tidak masuk akal apabila sesuatu yang dapat binasa bisa berada dan bertahan dalam suatu realitas yang tidak dapat binasa.

  Kalau demikian, bagaimana tubuh kebangkitan dapat dimungkinkan? Di mata Paulus, kunci untuk persoalan ini merupakan sebuah rahasia (ayat 51) yang merujuk pada sesuatu yang dahulu masih tersembunyi tetapi di kemudian hari dibukakan. Pembukaan rahasia ini terletak pada karya Kristus (ayat 45-49). Tanpa Kristus, misteri ini tidak akan terbuka dan dipahami. Melalui kebangkitan Kristus, kita bisa mendapatkan gambaran yang lebih jelas tentang perbedaan antara tubuh lama dan baru. Ada kesinambungan dengan yang lama, namun tidak mungkin persis sama. 

  Bagaimana dan kapan perubahan tubuh terjadi? Transformasi ini ditandai dengan beberapa karakteristik, yakni:

- Terjadi melalui kuasa ilahi (ayat 51, 52). Bentuk pasif yang tanpa subjek eksplisit menyiratkan suatu pekerjaan ilahi.

- Terjadi dalam sekejap ( ayat 52). Kata ini merujuk pada sesuatu yang tidak bisa dipecahkan lagi, berarti waktu tersingkat yang dapat dibayangkan. Dalam ungkapan modern biasa disebut dalam sekejap mata.

- Terjadi pada saat kedatangan Kristus yang kedua kali (ayat 52). Nafiri terakhir biasanya berkaitan dengan tradisi eskhatologis.

- ada kesinambungan antara tubuh lama dan tubuh baru (ayat 53). Ayat ini menyediakan gambaran yang agak konkrit tentang transformasi tubuh. Tubuh yang lama tidak dimusnahkan, hanya diberi pakaian yang baru (lihat kata mengenakan ).

  Perubahan ini pasti terjadi (ayat 54-55). Apa yang akan terjadi sebenarnya sudah lama direncanakan oleh Allah. Momen itu akan menggenapi (ayat 54b). Pertanyaan retoris Hai maut, di manakah kemenanganmu, hai maut di manakah sengatmu? berasal dari Hosea 13:14. Dalam konteks asli, dunia orang mati (Sheol) dan kematian (maut) berkaitan dengan penghukuman bagi kejahatan Efraim. Dari perspektif kebangkitan Kristus, kejahatan dan maut telah dikalahkan. Apa yang sebelumnya merupakan berita penghukuman bagi umat Tuhan, sekarang justru berubah menjadi ejekan bagi maut sendiri. Kristus sang Terang, menerangi kegelapan. Di dalam Kristus dan karyaNya yang sempurna membuat apa yang masih tersamar dalam Perjanjian Baru menjadi terang-benderang, termasuk tentang kematian dan segala yang berhubungan dengan kematian.

  Minggu akhir tahun gerejawi biasanya dipakai sebagai momen untuk mengenang saudara/saudari (jemaat) yang meninggal dalam satu tahun terakhir. Hal ini dilakukan untuk mengingatkan bahwa kita yang masih hidup juga pada saatnya akan mengalami hal itu.

Melalui khotbah kita hari ini, kita diingatkan untuk:

1. Tetap takut akan Allah walaupun kadang cara kerja Allah tidak dapat kita mengerti.

2. Kristus membuat keselamatan menjadi terang

3. Apa yang telah dilakukan Kristus diresponi dengan tetap setia kepadaNya ( I Kor 15:58 )